Det er salgsteamet som holder din virksomhet «in business». Salgs- og produktopplæringen bør derfor skreddesys slik at den gir resultater.
I dag står selgere ovenfor nye utfordringer. Kjøperne kan lett innhente informasjon om dine konkurrenters produkter på nett. Derfor blir det ekstra viktig at dine selgere kan sitt fag og produkter godt.
I noen bransjer lanseres nye produkter med stadig høyere freksvens. Noe som utfordrer ditt salgsteam i enda høyere grad.
I andre bransjer kan det ta over 7 måneder å få en selger «up to speed». Effektiv kompetanseheving er derfor en betydelig konkurransefordel.
Produktopplæringen bør fokusere på resultater og direkte salgsfremmende informasjon i din bransje.
Selgerne bør få sjansen til å øve seg på virkelige scenarier i trygge omgivelser. Kurset kan utfordre selgerne på hvordan de skal tolke behov, posisjonere sin løsning og lukke salget.
Selgere er ofte på farten. Derfor er det ofte nødvendig å gjøre kurset tilgjengelig på mobile plattformer.